13:07 Відкритий урок | |
Національне виховання – факт цілісного формування особистості, що відображає систему поглядів , переконань, ідеї, ідеалів,традицій, звичаїв, покликаних формувати свідомість і цілісність орієнтації молоді. Найголовніше завдання вчителя – це формування в школярів національної гідності і гордості за свою землю, народ,батьківщину, усвідомлення себе представниками державної нації, носіями незалежності і державності. Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності – віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства. Патріотичні відчуття учнів засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім’ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов’язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів школярів має приклад дорослих. На мою думку, основними напрямами патріотичного виховання на уроках української мови, літератури є: 25.09.2015 року у ЗОШ №2 ім. М.Ф.Ватутіна відбувся семінар – практикум на тему «Календарно-обрядові пісні». Учні 6-А класу під керівництвом вчителя української мови, літератури та зарубіжної літератури Ковач Лесею Василівною підготували літературне свято. Учні виконали проект, який оформили у презентацію «Календарно –обрядові пісні». Кожна дитина мала змогу проявити свої здібності, знання з даної теми, а також, відчути себе у ролі доповідача та ведучого. Обєднавшись у групи, учні 6 класу відродили елементи обрядових свят з піснями. Першим циклом були веснянки та гаївки. Діти піснями закликали весну – красну, водили кривого танцю, співали гаївки. У другому циклі учні відродили обряд квітчання Марени на свято Івана Купала. Діти заквітчували Мареноньку, дівчата дошкуляли хлопцям піснями: Ой на городі крокіс, крокіс, Забрав чорт хлопців поніс, поніс… Відродили пісенний обряд пускання вінків на воду. Третій цикл учні присвятили Різдвяним святам. Тут була присутня і Маланка, і її коханий Василь. Щедрівники до хати господаря привели козу. Добрий вечір вам, чи ви раді нам, ми не самі йдем, ми козу ведем. Ого-го коза, ого сірая, Ой розкотися, розвеселися! По всьому дому, по веселому, Ого-го коза, ого госпожа, де ти ходила,де ти бродила? Після щедрування обдарували гостей побажаннями на весь рік. А ключовими словами стали: «Будьте дужі і здорові,щирі, щедрі, гонорові. Бережіть немов зіницю, диво батьківських традицій».
| |
|
Всього коментарів: 0 | |