111
8x2N2DmyOOA1 pscBRp2QEEI2 SZwZTt7T1AE3
http://wowslider.net/ by WOWSlider.com v8.6

З 1.10. по 31.10.2020 року проводиться місячник шкільних бібліотек під гаслом «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів».

РЕКОМЕНДОВАНІ ЗАХОДИ В РАМКАХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО МІСЯЧНИКА ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК:

            методистам з бібліотечних фондів, бібліотекарям закладів загальної середньої освіти спільно з педагогічними колективами, батьками та іншими громадськими організаціями провести змістовну роботу щодо організації в рамках Всеукраїнського місячника заходів, які сприятимуть створенню комплексної системи екологічної просвіти, формуванню екологічної культури дітей та учнівської молоді.

У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ:

  1.  круглі столи:  «Що ми залишимо нащадкам», «Нас зібрала одна турбота», «Шлях до збереження біосфери та здоров’я людей»;
  2.  бесіди: «Милосердя до природи і людини», «За сторінками Червоної книги», «Природа вчить та виховує», «Попіл Чорнобиля в наших серцях», «Тривоги рідного краю», «Правила поведінки на природі»;
  3.  День екологічної культури: «Екологія і закон», «Екологія душі», «Людина і природа: правила гри», «Віконце в екосвіт»; - День краєзнавства: «Шумлять дерева мого краю»;
  4.  дитячі ранки: «Я буду природі другом», «Любити природу – означає любити свою Батьківщину», «Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду», «Заглянь у природу»;
  5. екологічну годину: «Ми – друзі природи», «Чиста водиця – світу цариця», «Ліси – легені планети», «Екологія. Природа. Я»;
  6.  літературні вечори: «Природа – муза видатних людей», «Торкнись краси природи серцем», «Я бережу твою природу, бо в мене, земле, ти одна», «Рідного краю запахи й звуки в серці лишають щастя сліди», (з використанням художніх творів письменників, які пишуть про природу, наприклад, твори В. Сухомлинського, Л. Українки, Т. Шевченка, М. Рильського, Л. Костенко, Б. Олійника, І. Драча, Ю. Мушкетика та ін.);
  7.  читацький марафон: «Екологія в художній літературі», «Про природу думи вічні», «Природа – це книга, яку треба читати серцем»; - екологічне свято: «Земля – наш спільний дім, «За нас ніхто планету не врятує», «Природи світ, як музика – чарівний», «Краса землі моєї України»;
  8. екологічні акції: «Повернемо Землі всі веселкові кольори», «Одна пальчикова батарейка забруднює природу на півстоліття», «Друге життя непотрібних речей», «Зелена ялинка – жива голочка» (майстер-клас з виготовлення ялинок і прикрас новорічного свята).
  9.  конкурс ерудитів: «Цілющі скарби матінки-Землі», - фотоконкурс: «Квіти навколо нас», «Лісова казка», «Природа та фантазія», «У світі дивовижної природи», «Шедеври вечірнього сонця» (створення віртуальної фотогалереї читачів);
  10.  фотовернісаж: «Бринить природи мова кольорова»;
  11. конкурс віршів: «Про природу тихим словом», «Природа у поезії»;
  12.  конкурс малюнків: «Планета в руках у дітей», «Земля радіє від краси», «Природа очима дітей», «У долі природи – наша доля»; - підготовка відеороликів та презентацій: «Рідне місто (село, район) – через призму екології», «Збережімо нашу планету зеленою і квітучою»; - яблуневу вікторину: «Я люблю яблуко!» (до Дня яблука, який відзначається 21 жовтня) – конкурс знавців яблучних фразеологізмів, легенд та міфів з цієї тематики.
  13.  екологічну гру-подорож: «Цікаве у звичайному», «Подорожуємо тваринним світом», «Вони живуть, ростуть поруч з нами», «Подорож до зеленої аптеки», «Казка вчить, як з природою дружить»;
  14. екологічні вікторини: «Про гриби нічого не знаєш, що ж у лісі ти шукаєш», «Чи знаєте ви екологічні прикмети?»;
  15.  екологічний брейн-ринг: «Подорож в країну Флорію», «Екологія і здоров'я», «Знай, люби, бережи», «У природи жива душа»;
  16.  екологічні подорожі: «Барви осені», «Казковий світ природи», «Земля – наш дім», «За здоров'ям – до матінки-природи», «Пригоди в зеленому царстві» (екскурсія в природничі музеї, подорожі на природу, відвідування парків);
  17.  ярмарок солідарності: продаж саморобок читачів, придбання літератури (екологічної тематики) на зароблені кошти, виставка нової літератури;
  18.  інтерактивний кардмейкінг: виготовлення листівок, присвячених Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек;
  19. День бібліотворчості:

§ робота екомайстерні – «Екологічний дизайн» (створення власними руками фігурок птахів, тварин, квітів з пластиліну, тканини, солоного тіста, бісеру, глини, дерева та інших природних матеріалів, саморобок з паперу (витинанка, декупаж, аплікація, оригамі, колаж, квілінг, пап’є-маше);

§ майстер-класи: «Пластикові пляшки: матеріал для творчості», «Веселі ідеї», «Природа над усе», «Декор з дисків», «Дитячі екосправи»;

  1. підготовка рекламно-іміджевої продукції екологічного змісту: плакатів, листівок;
  2. Нон-стоп: (non-stop – у перекладі з англійської означає той, що іде без зупинки) цикл заходів заявленої тематики протягом дня на перервах між уроками:

§ буккросинг з літератури екологічної тематики: «Передай книжку другу», «Вільна книжка – у вільне читання»;

 § смайл-опитування: «Що таке екологічна культура», «Які екологічні проблеми України ви знаєте?», «Що робити кожному для порятунку Землі»;

§ флешмоби (відеофлешмоби): «Екологія. Книга. Бібліотека», «Бібліотеки – за чисті землю, повітря і воду, за чисту душу і розум народу»;

§ екологічний паркан: протягом дня в бібліотеці на імпровізованому паркані учні і вчителі розміщують короткі інформаційні повідомлення, вислови, малюнки, фотографії, які відповідають тематиці Всеукраїнського місячника);

§ інноваційна виставка-контраст «Світ очима еколога»;

§ демонстрація екологічних відеороликів;

  1. опитування або анкетування користувачів: анкета – «Довкілля і я» (приклади питань для анкети: Що ти зробив і що міг зробити корисного для захисту природи? Який свій вчинок ти вважаєш найгіршим у ставленні до природи? Що, на твою думку, люди могли б зробити корисного для охорони навколишнього середовища?);
  2.  підготовку й розповсюдження тематичних рекомендаційних списків (у вигляді буклетів, закладок), що інформуватимуть про літературу з екологічної тематики;
  3. організація тематичних виставок:

§ для учнів молодших класів: виставка-подорож «Блакитні очі Батьківщини»; виставка-колаж «Планета Земля очима дітей», виставка-панорама «Віконце в природу», виставка цікавих фактів про птахів «Свій край – кожній пташині рай».

§ для учнів старших класів: виставка-застереження «Живої природи душа промовляє», виставка-нагадування «Полинове причастя України», виставка-заклик «Землянам – чисту планету», виставкуекспозицію «Природа очима художника» (демонстрація репродукцій картин видатних художників);

  1. формування тематичних папок з екологічної тематики: «Екологічний портрет рідного краю», «Жити в гармонії з природою», «Це цікаво знати», «Екологія і людина»;
  2. зустрічі з цікавими особистостями, що сприяють розширенню екологічного світогляду читачів, співпрацюють з осередками Всеукраїнської екологічної Ліги, Партією зелених, різними екологічними рухами, еколого-натуралістичними центрами та об'єднаннями;
  3.  розміщення на інформаційному стенді закладу освіти, сайті (блозі) бібліотеки матеріалів з теми Всеукраїнського місячника;
  4.  відзначення кращих читачів бібліотеки, які долучилися до організації та проведення місячника;
  5. організація роботи екологічного клубу «Джерело», «Зелена варта», «Клуб екоагентів»;
  6.  створення нової моделі бібліотечного простору, сконструйованого за законами екодизайну;
  7. поповнення фонду шкільної бібліотеки актуальною літературою екологічної тематики, зокрема енциклопедичними та довідковими виданнями, навчальними посібниками (наприклад, «Екологічна енциклопедія» у 3 т., «Екологія», «Екологія довкілля», «Екологічне право України», «Основи екології», «Природа рідного краю», «Червона книга України»), науково-пізнавальною та художньою літературою, а також періодичними виданнями «Бібліотека Всеукраїнської екологічної ліги», «Довкілля та здоров'я», «Екологічна газета», «Екологічний вісник», «Екосфера», «Колосок», «Паросток», «Яблунька», «Юний натураліст».