Обіцянка юного читача
Дружба з книгою – це свято,
Не було б його у нас,
Ми не знали б так багато
Про новий і давній час.
Стаючи читачем шкільної бібліотеки, обіцяю:
- цінувати книгу – джерело знань;
- намагатися завжди і в усьому бути схожим на кращих героїв книг;
- бути активним читачем;
- все життя не розлучатися з дорогим другом книгою;
- шанувати, берегти, любити книгу.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ
Книжкова лікарня
„Як надати книзі першу допомогу”
У нашому ліцеї дуже багато дітей. І всі вони користуються бібліотекою, щоденно їм в пригоді стають найкращі друзі – підручники. І ніколи наші учні не понесуть у бібліотеку не відремонтовану книгу, бо розуміють – книга – то наше спільне шкільне багатство, розуміють як треба берегти і шанувати книгу. Хочеться розповісти вам про деякі маленькі „секрети” поводження з „хворою” книгою.
Якщо на книзі чорні чи іржаві плями, можна промити марганцем або розчином лимонної кислоти. Жирні плями прогладжують через промокашку. Якщо є сліди від пальців – необхідно протерти мильною ганчіркою. Розірвану навпіл книгу або сторінку треба заклеїти прозорим папером або скотчем, щоб текст було видно з обох боків.
І дуже вас прошу клеїти книги тільки скотчем або клейстером, зробленим з борошна. А щоб книгу не довелося „лікувати” , обгорніть її, працюйте з нею тільки за столом, беріть її тільки чистими руками, не кладіть у неї сторонніх предметів.
Діяльність шкільної бібліотеки спрямована на забезпечення потреб навчально-виховного процесу у всіх його ланках, наданні систематичної, цілеспрямованої допомоги учням в опануванні знаннями з навчальних предметів, вихованні бажання розширювати обсяг знань, знайомити з різноманітними джерелами інформації, вчити розуміти та користуватись ними. В умовах підвищення ролі та значення інформації в житті людини шкільна бібліотека спрямовує свою роботу на таке: своєчасне надання учням та вчителям доступу до необхідної інформації, вдосконалення досвіду з аналізу інформаційних потреб і задоволення індивідуальних освітніх потреб та інтересів;
- розвиток науково-інформаційної грамотності користувачів бібліотеки;
- інформаційний супровід інноваційних процесів в школі;
- допомогу в самоосвіті дорослих та дітей;
Робота бібліотеки побудована згідно річного плану, який затверджується перед початком навчального року педагогічною радою ліцею та проводиться за такими напрямками: формування та робота з бібліотечним фондом, інформаційна робота та популяризація літератури, діяльність бібліотеки на допомогу навчально-виховному процесу (індивідуальна та масова робота з читачами), формування та пропаганда бібліотечно-бібліографічних знань, збереження книжкового фонду.
Формування та робота з бібліотечним фондом
Постійно проводиться робота з фондом підручників: оформляються та роздруковуються акти видачі підручників на класи та відомості про видачу-здачу підручників та їх збереження. При комплектуванні фонду здійснюються наступні операції: приймання, систематизація, технічна обробка, реєстрація нових надходжень, запис книжок в інвентарну та сумарну книги, розстановка фонду нових надходжень та видань, що повернули користувачі. Регулярно проводиться робота по виявленню старих, морально застарілих, зношених та тих, що не користуються попитом документів.
Постійно проводяться бесіди з читачами «Бережи книгу – джерело знань», як групові так і індивідуальні по збереженню книг та вихованню культури читання. Систематично проводиться робота по ліквідації заборгованості: перегляд читацьких формулярів, оповіщення боржників, відмітка про дату нагадування.
Інформаційна робота, популяризація літератури
У вересні проводиться щорічна перереєстрація читачів. У бібліотеці організовано та ведеться довідково-бібліографічний апарат: алфавітний та систематичний каталоги, картотека руху підручників, педагогічних програмних засобів, краєзнавча картотека. Проводяться аналізи читання учнями по класах та вивчаються інформаційні потреби вчителів та учнів шляхом опитування та анкетування. По мірі запитів видаються бібліографічні довідки – ведеться зошит виконаних бібліографічних довідок.
По мірі надходження нової літератури випускаються інформаційні бюлетені.
До пам’ятних та літературних дат організовуються :
Виставки :
- « Україні до ЄС не так вже й далеко, якщо пришвидшити хід».
- « Мої права та обов’язки».
- « Вільне козацтво Шевченкового краю».
- « У всі часи, у всі віки славу Україні приносять козаки».
- « День української писемності та мови».
- « Українська народна республіка».
- « Дотримуємося правил дорожнього руху».
- Вони визволяли рідний край.
- За покликом серця. Українські добровольці.
- В.О. Сухомлинський.
- Пантелеймон Куліш.
Книжкові інсталяції:
- Право от А до Я
- День гідності і свободи;
- Я знаю : мова мамина свята;
- У день скорботи свічку запали . Пам’ятаємо про голодомор.
- STOP СНІД;
- Герої повертаються додому.
- Вони першими ринулись в бій (до Дня вшанування ліквідаторів на ЧАЕС).
- Україна соборна.
- Пам’яті жертв Голокосту.
- Пам’ятай про Крути.
- День рідної мови.
- Незаслужено забута книга.
- Чорнобильська трагедія в історії та мистецтві.
- А такі книжки Н. Забіли читали твої пра-пра –прадідусі та бабусі.
- Український доброволець-взірець патріотизму.
- Невідоме розстріляне відродження.
- Сучасна дитяча проза.
- Добрі історії, улюблені казочки.
Творчі перерви в читальному залі :
- Цей день в історії.
- Нові книги.
- День спорту.
- Всесвітній день здоров’я.
- По дорогам дитинства.
- Селфі з улюбленою книгою.
- Я прочитав-раджу тобі.
- Віртуальне євро турне «Європа зблизька».
Арт-перерви:
- Незабудки пам’яті.
- Музичні хвилинки.
- Виготовлення вітальних листівок до Дня матері.
- Челендж «Триколор» (малюнок по клітинкам)
- Майстер клас з орігамі.
- Творча майстерня «Руки не для скуки».
- Бібліомайстерня.