111
8x2N2DmyOOA1 pscBRp2QEEI2 SZwZTt7T1AE3
http://wowslider.net/ by WOWSlider.com v8.6
Головна » 2021 » Березень » 1 » Цікаві ігри та завдання з математики для 3-х класів
12:04
Цікаві ігри та завдання з математики для 3-х класів

ЦІКАВІ ІГРИ ТА ЗАВДАННЯ З МАТЕМАТИКИ

(3-В клас)

 Засвоєння математики супроводжується знач­ним розумовим напруженням учнів. Для за­побігання їхньому перевтомленню існує чимало різноманітних методів і прийомів. Традиційною і за­гальновизнаною є гра, особливо рухлива. Вона підвищує працездатність, сприяє фізичному розвитку дітей, формує в них конкретні уявлення про явища навколишнього, полегшує оволодіння абстрактними поняттями. В ігровій діяльності пізнавальна, розвивальна і виховна функції взаємопов'язані.

Дидактичне призначення математичних ігор різноманітне. Це й ознайомлення школярів з новим матеріалом, його закріплення, повторення раніше набутих знань, обчислювальних умінь і навичок. Доцільною формою є змагання між окремими учня­ми і групами дітей.

Вибір гри і час її проведення визначає класовод, враховуючи вимоги навчальної програми на кожному етапі засвоєння.

 

Гра "Естафета".

Клас ділиться на 2 команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв'язані приклади. (Кількість учнів у командах повинна бути однаковою).

 

Гра "Футбол".

Клас ділиться на 2 команди. Учень 1 команди на­зиває довільний приклад і учня з іншої команди, який має відповідати. Якщо відповідь правильна, гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо ж учень з іншої команди не впорався з прикладом, то цій команді зараховується "гол". Виграє команда, в якої менше "голів".

 

Гра "Склади 2 приклади".

Вчитель показує картку з прикладом на додаван­ня. Учень, якого викликали до дошки, складає і за­писує 2 приклади на віднімання і розв'язує їх.

Наприклад:

17 + 2 = 91    9-2 = 7    9-7 = 2

15 + 4 = 91    9-4 = 5    9-5 = 4

 

Гра "Забий гол".

На воротах, які прикріплюються на дошці, вчи­тель розміщує "м'яч" з числом. Діти по черзі назива­ють будь-який приклад, результатом якого є даний м'яч. Виграє учень, який назвав найбільше прикладів. Наприклад, 21:

7 • 3 = 21                             З0 - 9 = 21

З • 7 = 21                             40 - 19 = 21

20 + І = 21                           32 - 11 = 21

19 + 2 = 21                           22 - 1 = 21

  1. + 6 = 21                           24 - 3 = 21
    18 + 3 = 21                           26 - 5 = 21
  2. + 5 = 21                           27 - 6 = 21

 

Гра "Хто швидше?"

На дошці у 2 стовпчики записано приклади таб­личного множення, а між ними — результати. 2 учні з'єднують свої приклади з правильним результатом за допомогою стрілок.

18 16

2-3               27                3-4

2-7.               18                3-7

2-8               21                3-9

2-9                14                3-6

12 6

 

Гра "Назви "сусідів".

Учасники стають у коло, в центрі якого — ведучий з м'ячем. Він кидає м'яч кожному учневі і називає будь-яке число у межах вивчених. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати "сусідів" названого числа.

Числа можна називати у довільному порядку, по­вторювати їх. Той, хто неправильно назвав "сусідів", вибуває з гри.

Гру можна проводити і без ведучого. Один учень ки­дає м'яч іншому і називає число. Той, хто спіймав м'яч, називає потрібні числа і кидає м'яч іншому гравцеві. Ведучий: 5, 7, 9, 12, 22. Гравець: 4, 6; 6, 8; 8, 10; 11, 13; 21, 23.

 

Гра "Назви число".

Дітей ділимо на 2 команди і шикуємо у два ряди. Вчитель називає одноцифрове число, таблиця множен­ня якого вивчається, наприклад, 4. Учні кожної коман­ди по черзі називають числа — результати множення 4 на 2, 3, 4, 5 і так далі, виступаючи щоразу на крок упе­ред. За кожний "правильний крок" учень одержує очко.

За даним прикладом називають числа: 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40.

Виграє команда, яка в сумі набере найбільше очок.

 

Гра "Кращий обчислювач".

Учні розділяються на 2 команди. У кожної коман­ди є кубик, на гранях якого написані числа. Гравці різних команд по черзі кидають кубик і, називаючи число, яке випало, швидко додають до суми попе­редніх і повідомляють результат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очок. Якщо один гравець помилився в обчисленні, усі очки з команди знімаються. Гра може бути індивідуальною. Тоді в ній беруть участь два, три і більше учнів.

 

Гра "Зберемо овочі".

На фланелографі виставлено малюнки овочів із цифрами. Дітям роздаються кошики. Потрібно зібрати стільки перцю або моркви, щоб сума цифр дорівнювала номеру кошика.

 

Гра «Плутанка»

2 учні викладають на набірному полотні будь-які числа, а всі інші — вибирають лише ті, які діляться на дане число:

26       25      5       16       18      10       : 5

21       24     13       7        14      28       : 7

25 : 5 = 5                21 : 7 = З

5 : 5 = 1                  7 : 7 = 1

10 : 5 = 2                14 : 7 = 2

28 : 7 = 4

 

Гра "Усний рахунок".

Учень придумує якесь число і після слів учителя: "Збільши своє число на 5" встає і швидко говорить результат. Сусід по парті має відгадати задумане чис­ло. Ця ж гра може використовуватися при відніманні, множенні та діленні.

Дуже цікавою є робота з фланелографом. На уроках праці можна виготовити з учнями різні предметні кар­тинки, які потім використати для складання задач та різних завдань. На фланелографі вчитель викладає па­рами різні числа. Поряд на набірному полотні розташо­вано кружечки зі знаками <, >, =. Діти між числами виставляють ті знаки, які там потрібні.

Наприклад:

 5 < 8       8 = 8

11 > 9         1 < 8

Розвитку кмітливості, творчої уяви, логічного мис­лення, активності учнів сприяють віршовані задачі.

1.   Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,

А скільки собі узяла?

 

  1. Шість синів у діда Кіндрата —
    І в кожного — рідна сестра.
    Зможеш ти відгадати
    Скільки дітей у діда Кіндрата?

 

  1. Скільки фарб тут — не скажу,
    Відгадай, не покажу.

Якщо три до них додать,

От тоді їх буде п'ять.

 

4.   Бігла квочка до струмочка:
Спереду вісім курчаток,
Дев'ять курчаток позаду.

Скільки всіх бігло, ти можеш сказати?

 

  1. Скільки яблук на столі?
    Чотири лежало,

   Одне упало,
   А одне розрізали?

 

  1. П'ять берізок, дві смерічки
    Зеленіють біля річки.
    Поряд з ними є ожина...
    Скільки всіх дерев, скажи-но?

 

  1. В'яже бабуся-лисиця
    Трьом онукам рукавиці.
    "Подарую вам, онуки,

    Рукавичок по дві штуки,
    Бережіть, не загубіть!"
    Скільки всіх? Перелічіть! (6).

 

  1. Налетіли горобці,
    посідали на стовпці.

  Сім, сімнадцять, без двох двадцять,

  Семеро, троє, ще й малих двоє. (54).

 

 

9. Ти б зумів, якби схотів,

    з трьох звичайних сірників зробити чотири?

 

10. В лелеки два глеки —
на 9 літрів і на 5 літрів.
Як з річки йому принести

      4 літри води?                           (9 - 5 = 4).

 

11. Миколка з'їв чотири сливи,
а шестеро — Настуся.

      Скільки слив з'їла їхня бабуся? (Жодної).

 

12. Сестра старша за брата на сім років.

       На скільки років вона буде старша за нього через З роки?           (На ті ж сім років).

 

13. Прилетіли голуби та й сідають на дуби.
Сядуть по двоє — один дуб гуляє.
Сядуть по одному — дуба не вистачає.

      Скільки було голубів і скільки дубів?       (4 голуби і 3 дуби).

 

  1. П'ять хлопчиків пішли до лісу,
    Коли це їм назустріч — троє дівчаток.
    Скільки дітей прийшло в ліс?                    (5 хлопчиків).

 

  1. Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів.

      А скільки пробіг кожний кінь?       (40км).

 

  1. Півень голосно кричить:

     — Сто душ можу розбудить!

     Скільки півнів посадити,

     Щоб душ двісті розбудити?  (1).

 

17. В клас зайшов Мишко,
А за ним — Петько,

     А за тим Маринка,

     За нею Яринка,

     А за нею Ганна.

     Скільки всіх хлоп'ят?    (2).

 

18. Якось бігло через ліс 8 кіз.

     5 були з них білі-білі,
А останні — сірі-сірі.

     Скільки бігло через ліс сірих кіз? (3).

 

19. Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір'ї Ваня сів,

Вісім груш одразу з'їв.

     І подумав — чи не мало?

     Скільки груш іще осталось? (0)

 

             Активізація розумової діяльності учнів на уроках математики

Активізація розумової діяльності полягає у стимулюванні інтелектуальних творчих сил учнів. Враховую їхні психологічні можливості, рівень підготовленості, вікові особливості. Зовнішні стимули навчального процесу діють через внутрішні. Це вимоги вчителя, однокласників, оцінка, заохочення, зауваження. Внутрішні – це інтерес до знань, бажання здобувати знання. Внутрішні стимули мобілізують вольові і мислительські процеси школяра. Тому важливо передбачати такі способи і прийоми, які збуджують інтерес, активізують їхню пізнавальну діяльність.

Важливим у моїй роботі з учнями на уроках математики є розвиток логічного мислення і математичного мовлення. Намагаюся уникнути монотонного і одноманітного розв’язування вправ і задач. Для формування творчої особистості потрібні нестандартні за змістом і прийомами завдання. Творчі вправи систематизую за класами, що полегшує добір потрібного матеріалу. Виділяю окремі змістові групи завдань:

1. Пов’язані з математичними поняттями та іншими елементами теорії.

2. З елементами дослідження.

3. На класифікацію і узагальнення.

4. На практичне застосування теорії.

5. З логічним навантаженням.

6. Цікаві вправи та ігри.  

                                                    Вчитель 3-В класу Дрючило О.О.

 

 

Категорія: Оголошення | Переглядів: 154 | Додав: iloran | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar